Vegetariški patiekalai ir vegetarizmas – kokie viso to privalumai?

Vegetariski patiekalai

Pastaruoju metu visuomenė yra labai akivaizdžiai pasiskirsčiusi į atskiras barikadas. Vieni teigia, kad žmogui būtina valgyti mėsą ir kitus gyvulinės kilmės produktus, o kiti savo ruožtu tvirtina, kad vegetariški patiekalai ir vegetarizmas yra kur kas efektyvesnis ir žmogaus organizmui geresnį poveikį turintis pasirinkimas. Žinoma, kiek žmonių, tiek ir skirtingų nuomonių, tačiau negalima nesutikti su akivaizdžiu faktu – vegetariški patiekalai ir vegetariška mityba iš tiesų veikia. Kadangi ją sudaro natūralūs produktai, ji mūsų organizmui gali suteikti labai daug būtiniausių vitaminų ir mineralų. Tai reiškia, kad vegetariškos mitybos pagalba mes galime sustiprinti savo sveikatą ir pagerinti savo gyvenimo kokybę. Kaip bebūtų, verta pateikti keletą konkretesnių vegetarizmo privalumų.

  • Tai gali pagerinti mūsų nuotaiką. Arachidono rūgštis yra medžiaga, kurią gauname kartu su įvairiais gyvulinės kilmės produktais – ir ne paslaptis, kad pastarosios arachidono rūgšties nėra vegetariškuose patiekaluose. Atlikti tyrimai parodė, kad arachidono rūgštis turi tiesioginės įtakos mūsų nuotaikos svyravimams – žinoma, kalbame apie neigiamą įtaką mūsų nuotaikai. Be to, kitų tyrimų rezultatai rodo, kad tarp vegetarų yra kur kas mažiau tų, kurie sirgtų neuroze.
  • Gali sumažinti psoriazės simptomus. Turbūt gerai žinote, kad psoriazė yra odos liga, kuri sukelia paraudimą ir niežulį. Kaip bebūtų, mokslininkai nustatė, kad vegetariška mityba gali turėti labai didelės teigiamos įtakos psoriazės simptomų mažinimui.
  • Gali sumažinti diabeto riziką. Jau kurį laiką yra žinoma, kad vegetariška mityba gali gerokai sumažinti diabeto atsiradimo tikimybę. Be to, sergantys diabetu vegetariškos mitybos pagalba gali palengvinti savo sveikatos būklę.
  • Sumažinama kataraktos tikimybė. Tyrimai parodė, kad yra labai akivaizdus tiesioginis ryšys tarp kataraktos išsivystymo ir mūsų mitybos. Pastebėta, kad katarakta yra dažnesnė problema tiems žmonėms, kurie valgo daug mėsos. Tuo tarpu vegetariškos mitybos propaguotojai su šia problema susiduria kur kas rečiau.
  • Mažesnė infarkto ir nutukimo rizika. Žinoma, visuomet yra išimčių, tačiau vegetarai ir veganai įprastai kur kas daugiau dėmesio skiria maisto pasirinkimui ir gerokai rečiau jų pasirinkimus nulemia emocijos. Trumpiau tariant, tai padeda užtikrinti, kad į žmogaus organizmą patektų tik sveiki produktai, kurie padeda išvengti širdies ligų, kraujagyslių trombozės ir viršsvorio problemos.